به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

 

http://www.iranroshan.ir/u/uploads/1393059622.jpg



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:عرق,آپوکراین,اکرین,تغذیه,,
ارسال توسط سورنا

 

رموز خانه داری خوب !!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 شما چه میوه ای انتخاب می کنید؟

 

 فرض کنید ظرفی پر از انواع میوه های مختلف جلوی شماست میوه مورد علاقه تان را بردارید ولی دقت کنید! ممکن است با انتخاب این میوه اسرار و رموز شخصیت شما به سرعت فاش شود در حقیقت این تست روانشناسی به سادگی نشان می دهد که شخصیت افراد مختلف نسبت به انتخاب میوه مورد علاقه شان چگونه است.
 سیب : اگر سیب میوه مورد علاقه شماست فردی افراطی هستید که از روی انگیزه آنی و بدون فکر قبلی کاری را انجام می دهنید رک گو هستید و از مسافرت لذت می برید می توانید خیلی خوب رهبری یک گروه را به عهده بگیرید و کارها را پیش ببرید اشتیاق زیادی برای زندگی کردن دارید که این انگیزه شما از نظر اطرافیان بی همتاست
 پرتقال: فردی صبور و پر طاقت هستید که اراده تان بسیار قوی است دوست دارید کارها را به
آهستگی ولی بطور جدی انجام دهید خجالتی هستید و نزد اطرافیانتان قابل اعتمادید شریک زندگی خود را با دقت و تمام احساس قلبیتان انتخاب می نمایید و از هر گونه مشاجره و ناسازگاری اجتناب می کنید.
 هلو:  رفتار دوستانه ای دارید رک گو و پر حرف هستید که به جذابیت شما می افزاید رفتار ناشایست دیگران را خیلی سریع می بخشید و فراموش می کنید برای رفاقت ارزش زیادی قائلید و رگه هایی از استقلال طلبی و بلند پروازی در شخصیت شما دیده می شود که باعث شده شخصی زرنگ و فعال جلوه کنید کمال طلب احساساتی صادق و با وفا هستید. بر هر حال دوست ندارید همه امیال خود را در مقابل دیگران نشان دهید.
 گلابی: اگر تمام توجه تان را به کرای معطوف کنید می توانید آن را با موفقیت انجام دهید گاهی در انجام کارهایتان بی ثبات و متعییر هستید و مایلید که از نتایج سعی و تلاش خود خیلی سریع آگاه شوید از شرکت در بحث های خوب و مفید لذت می برید بی طاقت هستید و زود هیجان زده می شوید با توجه به اینکه به سرعت دوستی های خود را بر هم می زنید نگهداری رفقا برای شما چندان ساده به نظر نمی رسد
 گیلاس: اگر گیلاس میوه مورد علاقه شماست زندگی همیشه برایتان شیرین نیست و اغلب با فراز و نشیب های زندگی مواجه می شوید بجای داشتن در آمدی جزئی به شیوه ای برای دریافت مقداری زیادی پول فکر می کنید ذهن خلاقی دارید و به دنبال فعالیت های خلاقانه هستید یک شریک زندگی صادق و با وفا محسوب می شوید و لی ابراز احساسات برایتان کار ساده ای نسیت خانه شما در حکم پناهگاهتان است و از هیچ چیزی به اندازه اینکه در کنار فامیل های نزدیک و افراد مورد علاقه تان باشید لذت نمی برید
 موز: فردی با محبت ملایم خونگرم و دلسوز هستید اغلب اوقات از کمبود اعتماد به نفس رنج می برید و کمی احساس ترس در شما دیده می شود برخی مواقع مردم از اخلاق خوب شما سو استفاده می کند شریک زندگی خود را تحت هر شرایطی که از نظر روحی و جسمی داشته باشید می پرستید و ارتباطات شما با دیگران در وضعیت متعادلی قرار دارد.
 نارگیل: جدی متفکر و اندیشمند هستید اگر چه از روابط اجتماعی تان لذت می برید ولی در انتخاب شریک زندگی بسیار سخت گیر هستید در کارهایتان سر سختی و سماجت دارید ولی لزوما بی پروا نیستید زیرکی تیزهوشی و گوش به زنگ بودن از دیگر خصوصیات شخصیتی شماست باید مطمئن شوید که در هر زمینه ای و به ویژه از لحاظ شغلی در راس امور قرار دارید شریک زندگی شما باید فرد باهوشی باشد احساسات در زندگی برای شما مهم است ولی به طور حتم برایتان همه چیز نیست!
 انگور سیاه: به طور کلی فردی مودبی هستید به سرعت عصبانی می شوید ولی خیلی سریع به حال اولیه باز می گردید از زیبایی در هر نوع ان لذت می برید فرد محبوبی هستید شما سرشت خونگرم و سخاوتمند دارید. میل زیادی برای زندگی در شما موج می زند و از انجام هر کاری که می کنید لذت می برید شریک زندگی تان باید در هیجانات شما سهیم شود و از پیشنهاداتتان لذت ببرید.
 آناناس: به سرعت تصمیم می گیرید و در انجام کارهایتان سریع و چابک هستید تغییرات شغلی شما را نمی ترساند که این موضوع یکی از برتری های شخصیت شماست توانایی استثنایی در سازماندهی کارهایتان دارید و از حجم زیاد وظایف اطرافتان نمی هراسید تلاش دارید در روابط خود با دیگران متکی به نفس روزاست و درستکار باشید دوستان خود را خیلی زود انتخاب نمی کنید ولی اگر شخصی را برگزینید تا پایان عمر با شما خواهد بود به ندرت احساساتی می شوید و شریک زندگی تان اغلب تحت تاثیر یکرنگی شما قرار می گیرد ولی اجازه ندهید که به دلیل عدم توانایی شما در ابراز محبت ناامید شود.





تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:گلابی,گیلاس,آناناس,موز,نارگیل,انگور سیاه,سمج,سماجت,,
ارسال توسط سورنا

 



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 19 شهريور 1390برچسب:مغز,مغز انسان,کورتکس,,
ارسال توسط سورنا

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:شوره,شور,شوره سر,دیابت,شامپو,قارچ,,
ارسال توسط سورنا

 

مجله سلامت و پزشكی

 

سيگار كشيدن سر صبح، خطر ابتلا به سرطان را افزايش می‌دهد

 

 



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:سیگار,بوی بد پا,,
ارسال توسط سورنا

 



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:تاتو,خالکوبی,اکسید کرم,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

جویدن آدامس، بخش جلوى شبكه كورتكس مغزى را فعال تر می كند و موجب پردازش بهتر اطلاعات مغز و بهبود حافظه عملى و افزایش توان یادگیرى كوتاه مدت و بلند مدت در فرد می شود.
محققان معتقدند كه نه تنها عضلات دهانى، بلكه فعالیت عضله زبان نیز هنگام جویدن آدامس افزایش می یابد و به دفع مواد سمى گروهى از عضلات بدن كمك می كند.
نتایج بعضى دیگر از تحقیقات، نشانگر تأثیر مثبت جویدن آدامس در كاهش موارد ریفلاكس بوده است. همچنین جویدن آدامس در حین پیاده روى، از بازگشت اسید معده به مرى جلوگیرى می كند و به نظر برخى از محققان، استفاده از آدامس موجب كاهش احتمال خون ریزى لثه و تشكیل پلاک های دندانى می شود.
جویدن آدامسى كه حاوى گزیلیتول و یا سوربیتول ( انواعى از قندها كه داراى بنیان های الكلى شیمیایى با جذب كند هستند و از آنها براى ساخت مرباى دیابتی ها استفاده می شود) باشد، نه تنها به رشد باكترى ها كمك نمی كند و باعث افزایش پوسیدگى دندانها نمى شود، بلكه به كاهش پوسیدگى نیز كمک می كند.
اثر جویدن آدامس های گزیلیتول و فلوراید، حتى از محلول های كلرهگزیدین و آمین فلوراید هم بهتر است، البته استفاده از مسواك و خمیردندان در جلوگیرى از پوسیدگى دندان تاثیر بهترى دارد.
حتى در مطالعاتى كه روى سالمندان انجام شد معلوم شد كه جویدن آدامس در سالمندان ساكن خانه های سالمندان، موجب بهبود سلامت دهان و دندان آنها می شود.
برخى محققان بر این باورند كه گزیلیتول در جلوگیرى از اوتیت میانى (گوش درد) در افرادى كه به دفعات آدامس های حاوى این ماده را جویده باشند، موثر است.





تاريخ : دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:کورتکس,آدامس,سقز,گزیلیتول,سوربیتول,,
ارسال توسط سورنا



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 27 تير 1390برچسب:تغذیه,سبزی,دوغ,سدیم,انحصار,انحصاری,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

برای آنکه دچار فقر آهن نشوید این مواد مغذی را در برنامه غذایی خود بگنجانید:
1- موادغذایی غنی از ویتامین B12 :
ویتامین B12 به ویژه در موادغذایی حیوانی مانند گوشت قرمز، ماهی،‌ میوه‌های دریایی و درصد کمتر در تخم‌مرغ و پنیر وجود دارد. گیاهخواران مطلق معمولا دچار کم‌خونی می‌شوند چون از منابع ویتامین B12 استفاده نمی‌کنند. از جمله نشانه‌های کم‌خونی تنگی‌نفس، خستگی، افزایش ضربان قلب و... است اگر فکر می‌کنید به این علایم دچارید ممکن است پزشک برای شما مکمل B12 تجویز کند!

2- موادغذایی غنی از آهن:
آهن در تولید هموگلوبین یا پروتئینی که حامل اکسیژن است نقش دارد. در این میان وجود آهن هم که در گوشت قرمز و جگر وجود دارد برای بدن ضروری است البته باید در مصرف منابع آهن هم توجه کرد که برخی منابع مانند کلسترول خون را افزایش می‌دهند. کشمش هم منبع خوب آهن هم است اما آهن آن به سختی توسط بدن جذب می‌شود.

بنابراین توصیه می‌کنیم آن را همراه با منابع حیوانی آهن هم یا همراه با منابع غنی ویتامین C مصرف کنید تا بهتر جذب بدن شود. حبوبات هم غنی از آهن هستند. غذایی مانند عدس‌پلو که در آن هم عدس وجود دارد هم کشمش هم گوشت اگر به همراه آبلیمو مصرف شود برای کم‌خون‌ها غذایی بسیار مناسب است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید اینکه زنان زیر 50 سال روزانه به 18 میلی‌گرم، زنان بالای 51 سال و مردان بالغ به 8 میلی‌گرم آهن در روز نیاز دارند. 90 گرم گوشت گاو، 6/3 میلی‌گرم آهن دارد در حالی که یک واحد حبوبات کامل 10 میلی‌گرم آهن دارد. با این وجود آهن حیوانی راحت‌تر از آهن گیاهی جذب بدن می‌شود.

3- موادغذایی غنی از ویتامین C :
سبزیجاتی مانند بروکلی و فلفل و مرکبات منبع خوب ویتامین C هستند و به جذب بهتر آهن کمک می‌کنند. بررسی‌های متعددی نشان داده است وقتی ویتامین C همراه با مواد غذایی غنی از فیتات‌ها مانند اسفناج مصرف می‌شود میزان جذب آهن بالا می‌رود.

4- موادغذایی غنی از فلات فلات یا ویتامین B :
به تکثیر گلبول‌های قرمز کمک‌کرده و اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها را بهبود می‌بخشد. برخی افراد نمی‌توانند ویتامین B را از طریق موادغذایی جذب کنند و لازم است مکمل اسیدفولیک مصرف کنند. اما اگر جزو این دسته افراد نیستید یا به دلیل باردار بودن به میزان بالای غلات احتیاج ندارید می‌توانید با مصرف روزانه سبزیجات برگ سبز، آب‌پرتقال یا گردو نیاز روزانه خود را تامین کنید.


 





تاريخ : پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:کم خونی,گلبول,گلبول قرمز,,
ارسال توسط سورنا

بنام نامدارترین نامها

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

در بناهای بزرگ جهان مانند دیوار چین و اهرام سه گانه (ثلاثه) کتیبه هایی یافت شده که این عبارات در آن حکاکی شده بود :

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

اگر برده ای در هنگام کار آسیب دید او را گردن بزنید !

ولی در تخت جمشید ، در گل نوشته های (کتیبه ها) پیدا شده نوشته شده است اگر کارگری ( فرق کارگر با برده بسیار زیاد است ) در هنگام کار در این بنا آسیب دید حکومت موظف است تا پایان زندگی (عمر) وسایل گذران زندگی او را بدون هیچ منت و چشم داشتی پرداخت نماید!!!

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

پس بر بانی این بنا ، داریوش بزرگ درود باد!!!



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:کتیبه,داریوش بزرگ,گلنوشته,کارگر,آسیب,,
ارسال توسط سورنا

 

نكات تغذيه ‌ای در ترك سيگار

 

"DeleAria Group www.delearia.com"

 



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا

   خستگی زیاد، گیجی، کم شدن آب بدن که عطش مفرط از علائم آن است، گاهی قطع عمل تعریق در پوست بدن و بروز اختلال‌های روانی و پیدایش حال اغما و حتی سنگ کوب نیز حاصل گرمازدگی است.

بهترین داروی گرمازدگی



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

 

اگر شما هم هميشه در تلاش بوده‌ايد تا با كم خوردن و رژيم‌هاي غذايی سخت وزن خود را كاهش دهيد از اين نكته مهم نيز آگاه باشيد كه خوردن غذاهای سالم روشی ساده‌تر و موثر برای كاهش وزن است.



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1390برچسب:مدگورو,غذای سالم,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

با زمانبندی صحیح آب خوردن اثر آن را در بدن خود بالا ببرید.
 

4 زمانی که باید حتما آب بنوشید!!

دو لیوان آب -- پس از بیداری -- کمک می کند به فعال کردن ارگان های داخلی

یک لیوان آب -- 30 دقیقه پیش از غذا -- هضم راحت غذا

یک لیوان آب -- پیش از گرفتن حمام -- کمک می کند به کاهش فشار خون
یک لیوان آب -- پیش از خواب -- به منظور جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی




تاريخ : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:ارگان داخلی,هضم,,
ارسال توسط سورنا

 
 خبرنگار امرداد- آفتاب يزدانی :
 «عباس نوروزی»، معاون ميراث‌فرهنگی اداره کل ميراث‌فرهنگی، صنايع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان از پيدا شدن ابزار جراحی مغز انسان در كاوش‌های باستانی در تپه مارون خبر داد. تپه مارون از تپه‌های باستانی شهرستان رودان در استان هرمزگان است.
 به گزارش chtn و بنابر گفته‌های عباس نوروزی، اين ابزار در لايه‌برداری‌هايی كه در گستره‌ی تپه‌‌ مارون انجام شده، يافت شده كه بررسی‌ها روي آن نشان می‌دهد كه اين ابزار، مربوط به هزاره‌ي سوم پيش از ميلاد است.
 او گفت: «در گذشته نيز نمونه‌هايی از اين آثار در شهر سوخته‌ی سيستان پيدا شده بود.»
 عباس نوروزی با اشاره به اين‌که پيدا شدن چنين آثاری دستاوردهای درخوری در بخش باستان‌شناسی به شمار می‌آيد و نانوشته‌های بسياری را می‌‌تواند، ثابت كند، گفت: «اين يافته‌ها نشان ميی‌دهد كه اقوام باستانی اين گستره‌ها از هوش بی‌همتايی در حل مشکلات و مسايل پزشکی برخوردار بوده‌اند.»
به گفته‌ی وی در بخش‌های بالایی تپه، نيز آثاری از روزگار اشکانی پيدا شده که نشان‌دهنده آن است که بشر در دوره‌های گوناگون تاريخی در اينجا زندگی می‌كرده‌ است.





ارسال توسط سورنا

 



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 17 فروردين 1390برچسب:اثرات آبجو (ماءالشعیر) بر سلامت پوست و مو,آب,جو,آبجو,ماءالشعیر,سلامت,پوست و مو,مواد غذایی,فرد,پروتئین,کربوهیدرات,چرب,چربی,کم,رژیم,رژیم های,اسی,اسیدهای چرب,روغن,کانولا,روغن کانولا,ماهی,سویا,اسید چرب,امگا3,امگا,ضد,التهاب,ضد التهاب,آهن,کم,کمبود,کمبود آهن,بارور,باروری,خانمهای حامله,حامله,گلبول,قرمز,گلبول قرمز,خون,ریزش مو,کلم,بروکلی,کلم بروکلی,مخمر,تخمیر,مخمر آبجو,نرمال,ویتامین,ویتامین B12,تخم,مرغ,تخم مرغ,گوشت,ماده مغذی,مغذی,دچار,ویتامینهای گروه B,اسید آمینه,B,خواص درمانی,خانمهای باردار,شیر,ده,خانمهای شیرده,افزایش,افزایش ضریب هوشی,هوش,اختلالات عصبی,عصب,عصبی,فاز,فاز آبی,آبی,سنتز,استرس,رفع استرس,جو,جوانه,جوانه جو,تشنه,تشنگی,رفع تشنگی,سی,سی سی,لایت,ماءالشعیر لایت,کالری,17,انرژی,25,خستگش اعصاب,100,کلیه,دفع سنگ کلیه,سنگ,سنگ کلیه,تامین آب,راز,رازک,آب رازک,خوراک,خوراکی,ساکارز,گلوکز,مالتوز,ویتامین C,ویتامینهای گروه B,اسیدهای آلی,آلی,آمینو اسیدها,املاح,اسید نوکلئیک,آب گازدار,ساخت,مزه تلخ,مزه,تلخ,آنتی بیوتیک,پایدار,عصاره مالت,فیبر,فیبرهای غذایی,محلول,التهاب روده,یبوست,فتق معده,روده,بیماری قلبی,سرطان,فیتوکمیکال,فلاوونوئید,کاروتنوئید,آنتوسیانین,خون رسانی قلب,خون رسانی,پرفشاری,فشار خون,سکته,سکته قلبی,مغزی,نوشابهونوشاب,نوشابه گازدار,پوسیدگی دندان,قند,چاقی,CO2,اسید کربنیک,گوارش,زخمهای گوارشی,تنبل,هضم,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

 بنام خدا

چاي، قند و شكر، شيريني جات قنادي، هر چيزي كه با قند و شكر تهيه مي شود. سرخ كردني، فريز شده، زودپز شده. سس، رب، شور، ترشيجات، سركه، نمك زياد، لبنيات، مرغ و تخم مرغ ماشيني، غذاهاي چرب و پرحجم، ماكاروني و لازانيا، كليه غذاهاي ساندويچي، همراه غذا مايعات. دوغ و نوشابه، تند و سريع غذا خوردن، آب يخ، بستني، تنقلات مصنوعي، قهوه، نسكافه، غذاي پخته شده با مايكروفر.


 

 





ارسال توسط سورنا

 بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه میشیگان صورت گرفته یک زندگی سالم به چهار امر مهم بستگی دارد:

۱- عدم استعمال دخانیات. ________ ۲- پایین نگه داشتن وزن. 

3- تغذیه‌ی مناسب. ___________ _ ۴- ورزش.                   

جالب است بدانید از بین ۱۵۳۰۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفته شده فقط ۳٪ همه‌ی چهار مورد بالا را رعایت می‌کردند...



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی