به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی
ارسال توسط سورنا


ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:گاز معده,گوز,چس,چسید,چسیدن,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

 

رازهای تندرستی از زبـان دانشمنـدان ژاپنـی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:مشکوک,لیلا داوودی,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا




ارسال توسط سورنا

تعداد کمی از افراد به این موضوع توجه می‌کنند اما شما با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانید از ایجاد آکنه و جوش‌ها در پوست بدنتان جلوگیری کنید. برای آگاهی از پاکیزگی پوست بدن روش‌های زیر را به دقت اجرا کنید.

 



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

چلغوز میوه است..!

  در پایان معلوم شد که بابا اونقدر ها هم چلغوز بودن بد نیست!

میوه باحالیه و خوشمزه هم هست.


 

چلغوز، میوه مغزدار سرشار از پروتئین، چربی و اسید آمینه است.

چلغوز میوه کاج مانندی است که مزه آن مثل مغز بادام و پسته است و سرشار از مواد پروتئینی می باشد و طبع آن گرم است. از چلغوز در کشورهای مختلف در غذاهای متنوع استفاده می کنند.

   خصوصیات این میوه  :

۱ – از اشتها جلوگیری می کند. این میوه منبع خوب چربی اشباع نشده به نام اسید پینولنیک (Pino lenic acid) است.

۲ – این میوه سرشار از فیبر، ویتامین k ،E و نیاسین است. از لحاظ ماده معدنی منبع عالی منگنز و پتاسیم است که در حفظ سلامت قلب و تعادل فشار خون ضروری است.

۳ – چلغوز سرشار از تک چربی اشباع نشده است که در روغن زیتون موجود است. این نوع چربی نه تنها کلسترول خون را کاهش می دهد، بلکه سرخرگ ها را از آسیب حفظ و سرانجام از حمله قلبی جلوگیری می کند.

۴ – چلغوز دارای میزان بالای آنتی اکسیدان است که سلول های بدن را از  آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند.

  چلغوز معمولا” در کنار آجیل ها دیده میشود وبر خلاف نامش میوه نسبتا” گرانیست.





ارسال توسط سورنا

بنام خدا


بیماری‌های روحی و روانی می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد، درست مثل بیماری‌های جسمی. هنوز هم تعداد زیادی از افراد از بیماری‌های روحی و روانی می‌ترسند و درک درستی از آن ندارند اما هرچه اطلاعات آنها درمورد این بیماری‌ها بیشتر شود، این ترس نیز از بین خواهد رفت. اگر شما یا کسی که می‌شناسید دچار یک بیماری‌ روحی و روانی است، خبر خوبی برایتان داریم: این بیماری‌ها قابل درمان هستند.

امروز می‌خواهیم اطلاعاتی درمورد این بیماری‌ها و روش‌های درمان آنها در اختیارتان قرار دهیم.

کمک گرفتن

اگر خودتان یا کسی که می‌شناسید علائمی از بیماری‌های روحی و روانی را نشان داد، خیلی مهم است که فوراً برای تشخیص آن کمک گرفته و درمان را شروع کنید.

بیماری‌های روحی و روانی بسیار متداول هستند. تحقیقات نشان داده است که هر ساله، تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان به یک مشکل روحی-روانی دچار می‌شود. بیماری‌های روحی و روانی تعداد بیشماری از بستری شدن‌های بیمارستانی را هر ساله شامل می‌شود. بااینحال، باوجود این واقعیت که همه شما مطمئناً کسی که دچار چنین بیماری‌هایی باشد را می‌شناسید، اما باز هم اطلاعات خیلی کمی درمورد آن دارید.

این طبیعت انسان است که از چیزی که قادر به درک آن نیست واهمه داشته باشد. بیماری‌های روحی و روانی هم به همین دلیل موجب ترس بسیاری افراد هستند و متاسفانه، خیلی‌ها آن را لکه ننگ می‌پندارند. به همین دلیل برای کمک گرفتن تردید می‌کنند. واقعاً موجب تاسف است زیرا اکثر بیماری‌های روحی و روانی قابل درمان هستند. بدتر اینکه، لکه ننگی که توسط افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی تجربه می‌شود، از خود آن بیماری مخرب‌تر است.

اگر شما هم دوست دارید به از میان برداشتن این لکه ننگ اجتماعی از بیماری‌های روحی و روانی کمک کنید، امیدواریم که این مقاله بتواند اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار دهد.

باورهای نادرست درمورد بیماری‌های روحی و روانی

باورهای نادرست زیادی درمورد بیماری‌های روحی و روانی وجود دارد. تازمانیکه افراد با واقعیت مسئله آشنا نشده‌اند، وجود این بیماری‌ها را انکار می‌کنند و از حرف زدن درمورد این موضوع طفره می‌روند.

شما چقدر درمورد بیماری‌های روحی و روانی اطلاعات دارید؟ در زیر به برخی از باورهای نادرست درمورد این بیماری‌ها اشاره می‌کنیم:

• افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی خشن و خطرناک هستند. واقعیت این است که افرادیکه از نظر روانی مشکل دارند، بیشتر از افراد عادی خطرناک یا خشن نیستند. درواقع، احتمال اینکه خود قربانی خشونت شده باشند بسیار بیشتر از آن است که خود افرادی خشن باشند.

• افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی کم‌هوش‌تر هستند. تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که اکثر افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی دارای هوشی متوسط یا بالاتر از متوسط هستند. بیماری‌های روانی، مثل بیماری‌های جسمی می‌تواند برای همه افراد، صرفنظر از میزان هوش، طبقه اجتماعی یا سطح درآمد آنها اتفاق بیفتد.

• بیماری‌های روحی و روانی بخاطر ضعف شخصی ایجاد می‌شود. بیماری روانی یک نقص شخصیتی نیست. این فقط یک بیماری است و هیچ ارتباطی با ضعیف بودن یا نداشتن اراده ندارد. بااینکه افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی می‌توانند نقش بسیار مهمی در بهبودی خود داشته باشند اما خودشان انتخاب نکرده‌اند که بیمار شوند و تنبل هم نیستند زیرا نمی‌توانند از شر آن خلاص شوند.

• بیماری‌های روحی و روانی یک اختلال واحد و نادر است. بیماری‌ روحی و روانی یک بیماری واحد نیست بلکه از دسته‌بندی گسترده‌ای از اختلالات بسیار تشکیل می‌شود. اضطراب، افسردگی، شیزوفرنی، اختلالات شخصیتی و اختلالات غذایی می‌تواند موجب بدبختی و ناراحتی افراد بیشماری در سراسر جهان شود.

کلمات می‌توانند دردناک باشند

کلماتی مثل "دیوونه"، "روانی"، "خل و چل" تنها نمونه‌هایی از کلماتی هستند که لکه ننگ بیماری‌های روحی و روانی را زنده نگه می‌دارند. این کلمات موجب خوار و خفیف کردن افراد مبتلا به این بیماری‌ها می‌شوند. بسیاری از ما بدون قصد آسیب رساندن این کلمات را بر زبان می‌آوریم. همانطور که هیچوقت افرادیکه به بیماری‌های جسمی مثل سرطان و بیماری‌های قلبی مبتلا هستند را مسخره نمی‌کنیم، بیرحمانه است که بخواهیم افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی را مسخره کنیم.

بیماری‌های روحی و روانی در رسانه‌ها
خیلی اوقات افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی در رسانه‌ها به درستی توصیف نمی‌شوند. فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و کتاب‌ها معمولاً افراد مبتلا به اینگونه بیماری‌ها را خطرناک و بی‌ثبات نشان می‌دهد. گاهی اوقات برای ایجاد حس در گزارش خود، بیماری روانی را پررنگ‌تر می‌کنند، حتی اگر آن بیماری هیچ ارتباطی با داستان نداشته باشد.

تشخیص مشکل
برای تشخیص رفتارها و اعمالی که از تلقی لکه ننگ بیماری‌های روانی پشتیبانی می‌کند، از معیار "توقف" استفاده کنید. خیلی ساده است. از خود بپرسید چیزی که می‌شنوید:

• باعث می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی را یک کلیشه تبدیل می‌کند تا افرادی با شخصیت‌های متفاوت؟
• افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی یا خودِ بیماری را خوار و خفیف می‌کند؟
• با رنجاندن افراد مبتلا به این بیماری‌ها، موجب آزار آنها می‌شود؟
• با این تفکر که افراد مبتلا به این بیماری‌ها به خوبی بقیه افراد نیستند، بر آنها سلطه می‌کند؟

اگر چیزی در رسانه‌ها می‌بینید یا می‌شنوید که از معیار "توقف" عبور نمی‌کند، عنوان کنید. با نویسنده یا تهیه‌کننده آن برنامه یا مطلب تماس بگیرید و درمورد آن مسئله با او حرف بزنید. به آنها کمک کنید درک کنند که این کلمات بر افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی تاثیر منفی دارد.

کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید

همه ما می‌توانیم کاری برای طریقه فکر کردن مردم درمورد بیماری‌های روحی و روانی انجام دهیم.

با خودتان شروع کنید. در انتخاب کلمات خودتان دقت کنید. وقتی می‌خواهید درمورد افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی صحبت کنید، کلماتی بامفهوم و درست انتخاب کنید. نگرش و رفتار مثبت شما می‌تواند تاثیر خوبی بر فردمقابلتان داشته باشد.

سعی کنید به طور سازنده‌ای بر همه افرادیکه در زندگی خود می‌بینید تاثیر بگذارید. هر زمان کسانی را دیدید که چیزی می‌گویند که نشان می‌دهد درک درستی از بیماری‌های روحی و روانی ندارند، از آن فرصت برای ارائه بعضی از اطلاعاتی که دارید به آنها استفاده کنید.





تاريخ : یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:دردناک,دیوونه,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا




ماریجوانا چیست؟

ماریجوانا یکی از متداولترین موادمخدر است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماریجوانا میکس خشک و سبز/قهوه‌ای رنگی از گل‌ها، شاخه‌ها و برگ‌های گیاه کانابیس ساتیوا است. نوع قوی‌تر ماریجوانا که حشیش نامیده می‌شود شبیه به کیک یا توپ سیاه یا قهوه‌ای رنگ است. ماریجوانا گاهی علف یا گرس هم خوانده می‌شود.

ماریجوانا معمولاً به صورت سیگار و پیپ کشیده می‌شود. برخی آن را با غذا مخلوط می‌کنند یا به شکل چای دم می‌کنند.


عوارض کوتاه‌ مدت

اصلی‌ترین ماده‌شیمیایی فعال در ماریجوانا THC است. وقتی ماریجوانا کشیده می‌شود، THC از ریه‌ها به جریان خون وارد می‌شود که از راه آن به مغز و سایر اندام‌های بدن می‌رسد. THC وقتی به مغز می‌رسد با یک گیرنده خاص در سلول‌های عصبی در قسمت‌هایی که بر هماهنگی، فکر، حافظه، تمرکز، درک حسی و زمانی و لذت تاثیر دارد، ارتباط برقرار می‌کند. این موجب می‌شود که ماریجوانا به اصطلاح high شدن فرد شود.

مصرف‌کنندگان ماریجوانا ممکن است این عوارض کوتاه‌مدت را تجربه کنند:

• مشکل در فکر کردن و حل مشکل
• مشکل حافظه و یادگیری
• از دست دادن هماهنگی
• اختلال درک

این تاثیرات می تواند در فعالیت‌هایی مثل رانندگی اختلال ایجاد کند.


تاثیرات دراز مدت

تحقیقات نشان داده است که عوارض مصرف ماریجوانا در درازمدت عبارتند از:

• تغییر در مغز. ماریجوانا می‌تواند بر نواحی از مغز که در واکنش به استرس، انگیزه و پاداش نقش دارد تاثیر بگذارد.

• مشکل ناباروری. تحقیق بر روی حیوانان نشان داده است که استفاده شدید از ماریجوانا در باروری مشکل ایجاد کرده و موجب می‌شود که فرد اسپرم کمتری تولید کند. ازاینرو این امکان وجود دارد که افرادیکه به میزان زیاد از ماریجوانا استفاده می‌کنند در بچه‌دار شدن دچار مشکل شوند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که بچه‌هایی که از مادرانی که در دوران بارداری خود از ماریجوانا استفاده می‌کرده‌اند، متولد می‌شوند، بیشتر دچار مشکلات رشدی و رفتاری می‌شوند.

• مشکلات تنفسی.افرادیکه ماریجوانا می‌کشند بیشتر دچار مشکلات تنفسی می‌شوند—مثلاً خلط بیشتری تولید می‌کنند، سرفه‌های مزمن بیشتری داشته و بیشتر دچار برونشیت می شوند.

• تغییر در فشارخون. به مرور زمان، استفاده مداوم از ماریجوانا می‌تواند موجب افت فشارخون شود که باعث سرگیجه می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد که توانایی بدن برای مقابله با عفونت‌ها و سایر بیماری‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

• مشکلات احساسی.معتادان به ماریجوانا بیشتر علائمی از افسردگی نشان می‌دهند. این افراد همچنین احساس اضطراب بیشتری داشته، بیشتر دچار اختلالات شخصیتی می‌شوند، و در خطر ابتلا به شیزوفرنی، یک نوع بیماری روانی جدی، قرار دارند.

مشکلات احتمالی دیگر

علاوه بر عوارض بلند وکوتاه مدت ماریجوانا، ممکن است شنیده باشید که می‌تواند موجب اعتیاد به سایر موادمخدر نیز شود. بااینکه قطعی نیست که ماریجوانا می‌تواند علت مستقیم این مشکل باشد اما افرادیکه از ماریجوانا استفاده می‌کنند تا هشت مرتبه بیشتر احتمال مصرف کوکائین و تا 15 مرتبه بیشتر احتمال مصرف هروئین داشته و تا 5 مرتبه بیشتر به درمان اعتیاد نیاز پیدا می‌کنند.

مصرف ماریجوانا جنبه‌های قانونی نیز دارد: در کشور ما مصرف این نوع داروها و موادمخدر و همچنین خرید و فروش آن جرم محسوب شده و مجازات خاص خود را دارد. افرادیکه به موادمخدر روی می‌آورند معمولاً سابقه جنایی پیدا می‌کنند که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های آنها برای رفتن به دانشگاه یا کار کردن اختلال ایجاد کند.

بسیاری از شرکت‌ها و اداره‌جات نیز این روزها برای استخدام تست اعتیاد می‌خواهند. ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا ماریجوانا از بدن فرد به طور کامل بیرون برود. بنابراین افرادیکه از آن استفاده می‌کنند ممکن است نتوانند کار موردنظر خود را پیدا کنند یا ممکن است کار خود را از دست بدهند.

مصرف پزشکی ماریجوانا

ماریجوانا می‌تواند در افراد مبتلا به سرطان و ایدز حالت‌تهوع را از بین رده و اشتها را برگرداند. بااینکه بحث بر سر استفاده پزشکی ماریجوانا هنوز ادامه دارد اما اداره غذا و دارو ایالات متحده امریکا (FDA) مصرف قرص‌هایی را با تجویز پزشک تایید کرده است که حاوی THC هستند، همان ماده فعالی که در ماریجوانا یافت می‌شود. قرص THC فقط در برخی کشورها یافت می‌شود.

در حال حاضر اطلاعات کافی برای تعیین این مسئله که آیا کشیدن ماریجوانا خطرناک‌تر است یا مصرف آن به صورت قرص، در اختیار دانشمندان قرار ندارد اما بااین‌وجود تحقیقات هنوز ادامه دارند.

اگر بخواهم ترک کنم چه؟

افرادی که پس از مدتی استفاده مداوم، تلاش در ترک ماریجوانا می‌کنند، ممکن است علائم ترک از خود نشان دهند. این علائم می‌تواند شامل آسیب‌پذیری، بی‌خوابی، اضطراب، افسردگی و بی‌اشتهایی باشد. در این مورد نیز مثل اعتیاد به کافئین، علائم ترک در یک تا دو روز اول بعد از کنار گذاشتن، بدتر خواهد بود و به مرور زمان بعد از گذشت یک تا دو هفته کاهش می‌یابد.

اگر خودتان یا کسی که می‌شناسید قصد ترک ماریجوانا را دارد، حتماً از یک مشاور کمک بگیرید. تحقیقات نشان داده است که ترکیبی از مشاوره فردی و جلسات درمانی گروهی بهترین رویکرد در ترک ماریجوانا است.





تاريخ : شنبه 8 بهمن 1390برچسب:ماری جوآنا,کافئین,ماریجوانا,پیپ,پیت,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام خدا


روانشناسی تغذیه شما

 

 

"DeleAria Group www.delearia.com"

 


شما چه نوع غذاهایی را بیشتر دوست دارید؟ غذاهای گوشتی؟ غذاهای نشاسته‌ای؟ سبزیجات یا میوه‌ها؟ ..

 

 

تو را از غذا خوردنت می شناسم!

آیا می‌دانید دوست‌داشتن هر یک از گروه‌های غذایی می‌تواند به نوعی نشان‌دهنده روحیه و خلق‌وخوی شما باشد؟ اگر دوست دارید تا بیشتر با روحیه دوستداران محصولات غذایی مختلف آشنا شوید بد نیست نگاهی به این مقاله جالب بیندازید...

 


دوستداران سبزی‌ها؛ ماجراجو و ورزشکار


خلق‌وخو: کسانی که تمایل زیادی به مصرف سبزیجات دارند یا به‌طور کلی گیاه‌خوار هستند، معمولا افراد پرخوری نیستند و خیلی خودشان را در قید و بند تهیه غذا قرار نمی‌دهند. این افراد بسیار ماجراجو‌ا هستند و بیشتر از اینکه در تکاپوی درست‌کردن غذا باشند، دوست دارند طعم‌های جدید را تجربه کنند. آنها افرادی ورزشکار و سالم هستند که همیشه در حال پیداکردن گیاهان جدید خوراکی در عطاری‌ها یا حتی در طبیعت هستند.

عادت‌ها: گیاه‌خواران از خوردن جوشانده‌های گیاهی پس از غذا یا چکاندن آبلیمو و آبغوره روی غذایشان لذت می‌برند که این عادت خوب می‌تواند در حفظ سلامت و نشاط آنها بسیار موثر باشد.

 


پیشنهاد: این افراد می‌توانند از قارچ، حبوبات، سویا، تخم‌مرغ و لبنیات برای دریافت پروتئین بیشتر و بهتر در رژیم غذایی‌شان کمک بگیرند. مصرف هفته‌ای یک یا دو بار از غذاهای دریایی هم می‌تواند از کمبود ویتامین B12 در آنها پیشگیری کند. خوردن گردو هم باعث جذب امگا3 خواهد شد.


دوستداران میوه‌ها؛ تنوع‌طلب و سالم


خلق‌وخو: معمولا کسانی که بیش از هر گروه غذایی به میوه‌ها علاقه دارند، ذائقه‌شان شیرین است، مهربان هستند به سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهند و مدام در فکر ایجاد تنوع در برنامه‌های غذایی و حتی برنامه‌های کاری روزانه‌شان هستند. طرفداران میوه دوست دارند با ایجاد طعم‌های جدید، متنوع و فوق‌العاده جذاب، نظر و تحسین اطرافیان را نسبت به خود جلب کنند و البته در این راه، موفق هم هستند.

 


عادت‌ها: این افراد معمولا در خوردن میوه افراط می‌کنند و به گمان آنها، میوه جزو خوراکی‌های پرخاصیتی است که هرچه بیشتر بخورند، برای سلامتشان مفیدتر است اما محققان دانشگاه هاروارد در حالی مصرف 5 تا 9 وعده از میوه‌ها و سبزی‌ها را در طول روز مجاز دانسته‌اند که مصرف‌کنندگان آنها حواسشان به کالری این گروه از مواد غذایی باشد. به هر حال، میوه هم قند و کالری دارد و مصرف زیاد آن می‌تواند باعث ابتلا به چاقی و اضافه وزن شود. راستی یکی دیگر از عادت‌های افرادی که عاشق میوه هستند، این است که از میوه‌ها به عنوان میان‌وعده یا دسر استفاده می‌کنند که البته این یک عادت خوب است.

 

 
پیشنهاد: اگر خیلی به خوردن میوه‌ها علاقه دارید، می‌توانید آنها را پوست بکنید و در سالاد یا ماستتان، خردشان کنید و ارزش تغذیه‌ای ماست و سالادی که همراه غذا می‌خورید را بالا ببرید. خردکردن میوه‌های فصل و پوشاندن آنها با کمی عسل هم می‌تواند یک صبحانه فوری و مغذی برای شما و فرزندانتان را فراهم کند.

 

 
دوستداران گوشت‌ها؛ جاه‌طلب و کوشا

خلق‌وخو: معمولا بیشتر افرادی که علاقه فراوانی به مصرف انواع گوشت‌ها دارند، جاه‌طلب و در پی کسب بهترین‌ها در زندگی‌شان هستند. غذاهای گوشتی جزو غذاهای گران‌قیمت هستند و کسانی که ذائقه خود را با آنها وفق می‌دهند، دوست دارند که همیشه در حال تلاش برای کسب بالاترین مقام و موقعیت‌ها در زندگی‌شان باشند. طرفداران گوشت، انسان‌‌های کوشایی هستند که تن به خوردن هر غذایی نمی‌دهند و معمولا طعم سبزی‌ها به خصوص سبزی‌های آبپز یا بخارپز را دوست ندارند.

 

 
عادت‌ها: دوستداران غذاهای گوشتی‌ به انواع خوراکی‌های سرخ‌شده و فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس، کالباس یا همبرگر هم علاقه دارند. آنها ترجیح می‌دهند که غذای خود را همراه با سس یا چاشنی‌های چرب بخورند. این افراد علاقه چندانی به خوردن نان یا برنج زیاد با غذاهایشان از خود نشان نمی‌دهند، چون دوست دارند که مزه گوشت را بیشتر از مواد نشاسته‌ای حس کنند. معمولا کسانی که خوردن گوشت را به سایر خوراکی‌ها ترجیح می‌دهند، کمتر به مصرف گوشت‌هایی که بیش از اندازه طعم‌دار شده‌اند، تمایل دارند.

 


پیشنهاد: خیلی از افرادی که بیش از اندازه گوشت (به?خصوص گوشت قرمز) می‌خورند به بیماری‌هایی مانند نقرس به دلیل بالارفتن اسیداوریک خونشان مبتلا می‌شوند. بنابراین بهتر است این افراد، مصرف گوشت‌ها را به 4 بار در هفته محدود کنند. بهتر است آنها، گوشت‌های سفید و خوراک‌های دریایی را بیشتر از گوشت‌های قرمز در برنامه‌ غذایی‌شان بگنجانند. مصرف سبزی‌‌خوردن و سالاد سبزیجاتی که با آبلیمو،‌ آبغوره و آب نارنج، طعم‌دار شده‌اند هم به طرفداران غذاهای گوشتی توصیه می‌شود. بد نیست دوستداران گوشت قرمز برای پیشگیری از بالارفتن اسیداوریک خونشان از پودر سماق تازه برای طعم‌دارکردن غذایشان کمک بگیرند. مخلوط‌کردن سویا با گوشت قرمز چرخ‌کرده هم می‌تواند کمی پروتئین گیاهی به رژیم روزانه‌تان اضافه کند و ارزش تغذیه‌ای آن را بالاتر ببرد.
 

 

 
طرفداران غذاهای نشاسته‌ای؛ تنبل و پرخور


خلق‌وخو: افرادی که به غذاهای نشاسته‌ای مانند نان، سیب‌زمینی، برنج و ماکارونی علاقه زیادی دارند، معمولا افرادی خوش‌خوراک، تنبل، پرخور و خوش‌اخلاق هستند. آنها هرچقدر هم که سیر باشند، دست رد به سینه بشقاب پر از پلو و خورش شما یا ظرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌تان نمی‌زنند. آنها همیشه دقیقه نودی کار می‌کنند و مصداق بارز ضرب‌المثل «تنبل نرو به سایه» هستند! بیشتر طرفداران غذاهای نشاسته‌ای، اضافه وزن و چاقی شکمی دارند و همیشه هم اضافه وزن و چاقی خود را انکار می‌کنند.

 


عادت‌ها: دوستداران غذاهای نشاسته‌ای، خوردن یک بشقاب سالاد ماکارونی یا سالادالویه را به عنوان پیش‌غذا و یک ظرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده را به عنوان دسر به جای سوپ یا میوه ترجیح می‌دهند. آنها برنج و ماکارونی را با نان می‌خورند و به مصرف غذا و ته‌دیگ‌های چرب هم علاقه زیادی دارند. سیب‌زمینی سرخ‌شده با سس فراوان جزو محبوب‌ترین میان‌وعده‌های آنهاست. تمایل این افراد به مصرف پنیر پیتزا هم زیاد است.

 

پیشنهاد: متاسفانه کسانی که خوراکی‌های نشاسته‌ای را به خوراکی‌های دیگر ترجیح می‌دهند، توجه چندانی به سلامتشان ندارند و ابتلا به چاقی، ناراحتی‌های قلبی، دیابت و بالارفتن چربی‌خون در آنها دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین به این افراد توصیه می‌شود که مصرف غذاهای نشاسته‌ای را به یک یا دو بار در طول روز و آن هم به میزان مشخص، کاهش دهند. از چرب‌کردن برنج‌شان خودداری کنند. برنج و ماکارونی را همراه نان نخورند. دور ته‌دیگ‌های چرب را خط بکشند. سالاد، سبزی‌ها، میوه‌ها و آب‌میوه‌ها را به رژیم روزانه‌شان بیفزایند. در حد امكان، شیر و لبنیات را جایگزین سیب‌زمینی سرخ‌شده در میان‌وعده‌هایشان بکنند و در نهایت هم از دوغ یا آب به جای نوشیدنی‌های شیرین و گازدار به عنوان نوشیدنی همراه غذای‌شان کمک بگیرند.





ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

چه كسی باید شرمنده باشد ؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به سختی خودش را از تاكسی بیرون می‌كشد، دو نفر پیاده می‌شوند تا به او كمك كنند، زیرچشمی نگاهشان می‌كند: "ببخشید، شرمنده‌ام، باعث زحمت شدم...".

با گفتن این جمله‌ها روی ویلچیرش می‌نشیند و با قدرت چرخ‌ها را می‌گرداند، می‌خواهد به پیاده‌رو برود اما از پل خبری نیست! چرخ را می‌چرخاند، در عرض خیابان به جلو می‌راند، سربالایی خیابان به بازوهایش فشار می‌آورد، به پل می‌رسد، عرض پل بسیار باریك است، ویلچر عبور نمی‌كند، طول خیابان را بالا می‌راند تا به پل بعدی برسد، بخشی از پل آهنی نیاز به تعمیر دارد، یكی از چرخ‌های ویلچیر داخل میله‌های شكسته پل گیر می‌كند، چند نفر می‌بینند به كمكش می‌آیند "ببخشید، شرمنده‌ام، باعث زحمت شدم..."

حالا به پیاده‌رو رسیده، مقابل در ورودی ساختمان، پنج پله انتظارش را می‌كشند، تقلا می‌كند تا از پله‌ها بالا می‌رود، اما چرخ‌های بزرگ ویلچیر طاقت فشار را ندارد، نزدیك است واژگون شود، دو عابر سر می‌رسند و دو سمت ویلچرش را می‌گیرند او را بالا می‌برند "شرمنده‌ام، ببخشید باعث زحمت شدم..." و داخل ساختمان باید به طبقه دوم برود و...

تردد معلولان در سطح شهر قصه پرغصه‌ای است كه در لابه‌لای وعده‌های مدیران شهری گم شده است. روز معلولان كه سر می‌رسد خیلی‌ها كف می‌زنند و هورا می‌كشند و از اجرای حمایت‌های مالی و معنوی می‌گویند، اما همیشه پای حمایت از معلولان می‌لنگد.

هر سال از مناسب سازی فضای شهری برای معلولان از نابینایان گرفته تا ناشنوایان و معلولان جسمی ـ حركتی خبرهایی می‌رسد، اما شهرها وسیع‌تر از آن هستند كه اصلاح چند كوچه و خیابان دردی از معلولان دوا كند.

پیاده‌روهای ناامن و سنگلاخی، نبود پل‌های ایمن، وجود مانع و نیز نبود وسایل حمل‌ونقل ویژه معلولان بسیاری از آنها را با وجود داشتن استعداد تعامل اجتماعی منزوی كرده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در بسیاری از كشورها برای عبور و مرور راحت معلولان، چراغ‌های راهنمایی مخصوص تعبیه شده و كلید این چراغ‌ها در ارتفاعی نصب شده كه معلول بتواند براحتی آن را از روی صندلی چرخدار كنترل كرده و با امنیت از عرض خیابان بگذرد، همچنین وجود علائم برجسته در ابتدای خط‌كشی خیابان‌ها، ایستگاه اتوبوس، پارك‌ها و اماكن عمومی می‌تواند تا حدود زیادی نابینایان را راهنمایی و كمك كند، اما در ایران گویا فقط حقوق معلولان در همایش‌ها و مراسم نمادین در روزی مثل 12 آذر امسال كه روز معلول نامگذاری شده است خلاصه می‌شود، تا فردا كه حقوق معلولان و وعده‌های مسوولان از سهمیه استخدام در مراكز دولتی تا رفاه و امنیت تردد در شهرها فراموش شود ...


كتایون مصری ‌- ‌جام جم آنلاین





تاريخ : شنبه 10 دی 1390برچسب:معلول,معلولین,ویلچر,صندلی چرخدار,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

برنج سبوس دار حاوی ۱۵ نوع ماده مغذی است

برنج سبوس دار حاوی ۱۵ نوع ماده مغذی است
برنج سبوس دار نسبت به برنج سفید مغذی تر است....

 

 

 به نوشته هلث نیوز، این برنج که نوعی کربوهیدرات پیچیده است حاوی ۱۵ نوع ماده مغذی از جمله ویتامین های B، نیاسین و پتاسیم است.

* سرشار از فیبر است و با کمک کردن به سیستم هاضمه باعث دفع ضایعات از بدن می شود.

* منبع عالی منگنز است. این ماده مغذی برای تقویت استخوان، عصب و میزان قند خون مفید است.

* سلنیم موجود در آن، از سلول های بدن محافظت و عملکرد تیروئید را منظم می کند.

* ترکیبی از سلنیم و فیبر در آن به بدن کمک می کند تا مانع از بروز سرطان روده بزرگ شود.

* برخی محققان معتقدند، برنج قهوه ای میزان کلسترول را کاهش می دهد.

* میزان فشار خون را کنترل می کند.

* ویتامین E در آن مانع از بروز ناراحتی های قلبی مادرزادی می شود.

* بررسی ها نشان می دهد، زنانی که از غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای استفاده می کنند، در دوران یائسگی کمتر در معرض خطر ناراحتی قلبی قرار می گیرند.

* برای پوست مفید است.

 * سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

* رژیم غذایی حاوی غلات سبوس دار، میوه تازه و سبزی در کاهش وزن موثر است.

* مانع از بروز سردردهای میگرنی می شود.

* ماده غذایی مفیدی برای بیماران دیابت نوع ۲ محسوب می شود.

 

* در افرادی که غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای مصرف می کنند خطر سکته ۳۰ درصد کاهش می یابد.

 
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ






ارسال توسط سورنا


ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:عضلات,زانو,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

3 گیاه موثر برای نفخ شکم


بسیاری از این موارد را می‌توان با رژیم غذایی مناسب یا گیاهان دارویی و داروهای گیاهی تسكین‌ داد یا درمان كرد. گیاهان حاوی اسانس (رایحه) از مهم‌ترین گیاهانی هستند كه از قدیم به‌‌عنوان طعم‌دهنده و خوشبوکننده غذاها و تسکین دهنده اختلال‌های سوءهاضمه مصرف می‌‌شده‌اند زیرا به علت داشتن مواد و تركیب‌های اسانسی به سرعت جذب می‌شوند و آثار خود را ظاهر می‌كنند.

این گیاهان كه بیشتر به‌صورت ادویه‌های مختلف، به‌خصوص در شرق آسیا از جمله هندوستان و چین مصرف بالایی دارند شامل نعناع، گشنیز، بادرنجبویه، زیره‌ سبز و سیاه، رازیانه، دارچین، هل، جوزبویا و.... است که رایج‌ترین و موثرترین‌های آنها در درمان نفخ عبارتند از:

1 نعناع:
گیاه معروفی است كه در جهان به «مینت» مشهور است. این گیاه حداقل 33 گونه دارد كه بیش از 15گونه از آنها در ایران موجود است. نعناع یكی از پرمصرف‌ترین گیاهان خوراكی دارویی جهان و اسانس (رایحه) آن از پرمصرف‌ترین‌ها در صنایع دارویی و بهداشتی از جمله خمیردندان‌هاست.

از اسانس نعناع (روغن معطر آن) برای ساخت داروهای ماساژدرمانی به وفور استفاده می‌شود. 2 نوع نعناع به نام‌های «نعناع فلفلی» و «نعنای قمی» در ایران مصرف بیشتری دارند. محصولات گیاهی نعناع به‌صورت تازه، خشك، عصاره، عرق گیاهی، چای كیسه‌ای و تنتور مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این گیاه آثار قوی و ایده‌آل ضدنفخ، ضددرد (دل‌درد) و ضداسپاسم دارد و بسیار زوداثر است.

2 گشنیز:
گیاهی خوراكی و دارویی است كه از قسمت‌ هوایی (برگ‌ها) و میوه آن در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود. گشنیز از خانواده جعفری و دارای رایحه خوشی‌ است كه بیشتر آثار گیاه عمدتا به آن ارتباط دارد. آثار این گیاه عبارتند از: مقوی معده، ضداسپاسم، ضددرد (دل‌درد)، ضدمیكروب، ضدقارچ، تقویت‌كننده قوای جنسی، هضم‌كننده غذا، صفراآور، آرام‌بخش، كاهش‌دهنده قندخون، كاهش‌دهنده چربی‌خون و كاهش‌دهنده فشار‌خون.

3 بادرنجبویه:
گیاهی است از خانواده نعناع كه از نظر شكل ظاهری شباهت زیادی به نعناع دارد ولی بوی آن متفاوت است. این گیاه كه از گیاهان خوراكی- دارویی پرمصرف دنیاست به نام ملیسا هم مشهور است و از زمان‌های قدیم در بسیاری از نقاط دنیا به‌عنوان ضدنفخ، ضدتب و معرق مورداستفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین آثار بادرنجبویه كه از نظر علمی به اثبات رسیده، آثار ضددرد، ضدباكتری، ضدویروس تبخال، ضدهیستامین، ضدتب، ضدنفخ، آرام‌بخش، خواب‌آور، مقوی قلب، مقوی معده و ضداسپاسم است.
از گیاهان دیگری كه مصرف بالا و خواص مشابهی با نعناع، گشنیز و بادرنجبویه دارند شامل زیره سبز و سیاه (از دانه‌های آنها استفاده می‌شود)، دارچین (از پوست درخت به‌دست می‌آید)، هل (دانه‌های گیاه) و جوزبویا (میوه گیاه) را می‌توان نام برد كه همگی اسانس (رایحه) دارد و به غیر از مصرف برای درمان سوءهاضمه، دارای آثار مفید دیگری هم هستند





ارسال توسط سورنا



سرما در راه است و به همراه آن هم افسانه های مختلف در مورد سرماخوردگی می آیند. همگی ما از کودکی با دیدگاه های مختلفی در مورد سرما خوردگی بزرگ شده ایم که همه ی آنها هم حقیقت ندارند. لیست ذیل سعی دارد شایعه هایی را که در مورد سرماخوردگی و آنفولانزا وجود دارند به ما بشناساند تا در آینده بهتر با آنها مقابله کنیم.

 

www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌





ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:سرماخوردگی,تینا,اقدس,اقدسی,تینا اقدسی,,
ارسال توسط سورنا


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:انار,انار دانه,دانه انار,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا


دوقلوهای دختر به نام‌های بریل و کایری، ۱۲ هفته زودتر از موعد، به دنیا آمده بودند و بنابراین به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند، آنها را در دستگاه‌های انکوباتور جدا گذاشتند. کایری خوب وزن می‌گرفت و شرایطش پایدار بود، ولی بریل، فقط ۹۰۰ گرم وزن داشت، در تنفس مشکل داشت و دچار مشکل قلبی هم بود و انتظار نمی‌رفت، زنده بماند. پرستارش هر کاری از دستش برمی‌آمد برای بریل انجام داد، اما شرایطش فرقی نکرد. تا اینکه برخلاف قوانین بیمارستان، او آن دو را در یک انکوباتور قرار داد.



او دو نوزاد را قدری تنها گذاشت و رفت که بخوابد، در بازگشت او این صحنه زیبا را دید و سایر پرستاران و پزشکان را صدا زد تا آنها هم این صحنه را ببینند.کایری، دستش کوچکش را دور خواهرش گذاشته بود، انگار که می‌خواست او در آغوش بگیرد و از او محافظت کند. می‌خواهد تصادفی باشد یا نه، از زمانی که این دو در کنار هم قرار گرفتند، وضعیت تنفس بریل بهتر شد و شرایط قلبی‌اش پایدار شد.





تاريخ : پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:مشکل قبلی,انکوباتور,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

 
   طبق آخرین یافته موسسه پزشکی آمریکا نوعی سرطان جدید پوستی کشف شده است که عامل محرک و ایجاد کننده آن توسط اکسید نیترو سیلور ایجاد می شود.
  هنگامیکه کارتهای شارژ تلفن همراه را خریداری میکنید، قسمتی را که باید با ناخن بخراشید محتوی این ماده بوده که سرطان زا اعلام شده است.
  لطفا خراشیدن را با پوست انگشتان یا ناخن انجام ندهید.


  تندرست باشید!

 





تاريخ : یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:اکسید نیترو سیلور,سرطان زا,سرطانزا,,
ارسال توسط سورنا


برای سلامتی و نشاط هر چه بیشتر

این 10 میوه را در اولویت مصرف قرار دهید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گرچه اگر دنیای ثمربخش میوه ها را مورد بررسی قرار دهیم هر کدام از آنها را می توان بدلیل خواص فراوان آن پراهمیت دانست ولی آن چیز که در تمام خاصیت های آنان مشترک است اینست که میوه ها خنک کننده های طبیعی بدن هستند و دارای مقدار زیادی ویتامین و کربوهیدرات برای تغذیه بدن و همچنین تامین انواع رژیم های غذایی می باشند. علت این همه طعم و رنگی که خداوند متعال در تک‌تک میوه‌ها قرار داده بی‌حکمت نیست چراکه هر نوع از میوه ها خواص مفیدی برای بدن انسان دارد. در این ایمیل نگاهی گذرا داریم به خواص 10 نوع میوه از بین میوه های بسیار دیگر که مصرف آنها سلامتی و نشاط هر چه بیشتر شما دوستان را تضمین می کند.



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا

دانستنی های جالب در مورد عرق کردن بدن

 

    تا حالا عرق از سر، صورت و دست تان چکیده است؟




ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:عرق,عرق کرد,عرق کردن,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

مواد غذایی طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها

قهوه، چای، شراب قرمز و برخی نوشابه‌ها و سودا همه موجب ایجاد لکه روی دندان‌ها و تیره شدن آنها می‌شوند. اما موادغذایی هستند که به سفید کردن دندان‌هایتان به طور طبیعی و به مرور زمان کمک می‌کنند. البته این موادغذایی به اندازه محصولات خاص حرفه‌ای مخصوص اینکار موثر نیستند اما ارزان و طبیعی می باشند. این دو نکته به اندازه کافی گیرا هستند که شما را به سمت این موادغذایی بکشاند.


1.توت‌فرنگی

ممکن است توت‌فرنگی روی لباستان لکه بیندازد اما به سفید کردن دندان‌هایتان کمک می‌کند زیرا حاوی آنزیمی به نام اسید مالیک است. سعی کنید توت ‌فرنگی‌ها را کوبیده و روی دندان‌هایتان بمالید. اجازه بدهید پنج دقیقه روی دندان‌ها بماند و بعد با آب شستشو دهید و مثل همیشه مسواک بزنید.


2.سیب، کرفس و هویج

این میوه‌ها و سبزیجات سالم با افزایش تولید بزاق که ماده تمیزکننده دهان است، مثل سفیدکننده طبیعی دندن عمل می‌کنند. همچنین باکتری‌هایی که موجب بوی بد دهان می‌شود را از بین برده و سطح دندان‌ها را نیز صاف می‌کند.


3.مرکبات و آناناس

خوردن میوه‌هایی مثل پرتقال و آناناس موجب می‌شود دهان بزاق بیشتری تولید کند که این باعث شسته شدن طبیعی دندان‌ها می‌شود. مراقب استفاده مستقیم لیمو روی دندان‌ها باشید زیرا خاصیت اسیدی بیش از حد آن می‌تواند موجب تخریب دندان‌ها شود.


4.جوش‌شیرین

در تحقیقی که در سال 2008 انجام گرفت مشخص شد که خمیردندان‌ها حاوی جوش‌شیرین هستند—که از گذشته بعنوان ماده سفیدکننده دندان شناخته می‌شده است—و این خمیردندان‌ها بسیار بهتر از خمیردندان‌هایی که حاوی جوش‌شیرین نیستند پلاک و جرم را از روی دندان‌ها تمیز می‌کنند.

برای امتحان کردن آن بهتر است از خمیردندانی‌ استفاده کنید که ساینده‌ای ملایم داشته باشد. یا هرازچندگاهی می‌توانید دندان‌هایتان را با جوش‌شیرین مسواک کنید.


5.ماست، شیر و پنیر

لبنیات حاوی اسید لاکتیک هستند که از دندان‌ها دربرابر پوسیدگی محافظت می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد که بچه‌هایی که چهار مرتبه در هفته ماست می‌خورند کمتر از آنهایی که اصلاً ماست نمی‌خورند دچار پوسیدگی و خرابی دندان می‌شوند. محققان تصور می‌کنند که پروتئین موجود در ماست به دندان‌ها چسبیده و از آنها دربرابر حمله اسیدهای مضر که موجب پوسیدگی می‌شود، محافظت می‌کنند. پنیرهای سفت برای سفید کردن دندان‌ها بهتر هستند زیرا به از بین بردن ذرات هم کمک می‌کنند.





تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:کرفس,سیب زمینی,هویج,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

خواص سیب زمینی ارغوانی
خواص سیب زمینی ارغوانی

متخصصان تغذیه در آمریكا می‌گویند: مصرف سیب‌زمینی ارغوانی به كاهش فشارخون كمك می‌كند....
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان دریافته‌اند افرادی كه سیب‌زمینی ارغوانی پخته شده در مایكروفر را دو نوبت در روز و به مدت یك ماه مصرف می‌كنند، فشارخون آنها 3 تا 4 درصد پایین می‌آید.
جو وینسون از متخصصان دانشگاه «اسكرانتون» در پنسیلوانیا دراین‌باره اظهار داشت: تاثیر مثبت این نوع سیب‌زمینی در كاهش فشارخون به دلیل غلظت بالای آنتی اكسیدان‌های موجود در آن است. آنتی اكسیدان‌ها از بدن در برابر رادیكال‌های آزاد یا مولكول‌هایی كه می‌توانند به سلول‌های سالم آسیب‌ برسانند، محافظت می‌كند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وینسون می‌گوید: وقتی از سیب‌زمینی حرف می‌زنیم مردم به یاد یك نشاسته چاق كننده‌ می‌افتند كه عاری از كالری است اما اگر این ماده غذایی سرخ نشده و با كره و مارگارین و سس تهیه نشود در واقع هر یك عدد سیب‌زمینی حاوی 110 كالری انرژی و مقادیر زیادی از فوتوكمیكال‌های مفید و ویتامین‌ها است.
این یافته در نشست ملی انجمن شیمی آمریكا در دنور ارائه شده است.





تاريخ : شنبه 16 مهر 1390برچسب:سیب,زمینی,سیب زمینی ارغوانی,سیب زمینی,,
ارسال توسط سورنا

چند نكته جالب كه اصلا درباره وزن خود نمی دانستيد

 

"DeleAria Group www.delearia.com"

 



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:وزن,ژنتیک,ژن,چاقالو,ژن چاقالو,,
ارسال توسط سورنا

برید به جنگ استرس و ناک اوت اش کنید !

اگر مطالب این ایمیل رو بخونید و حتما به اونها عمل کنید
می تونید به همین سادگی تغییری بزرگ رو در زندگیتون تجربه کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:آدم صبور,صبور,آدم,استرس,,
ارسال توسط سورنا

دلایل عجیب سردردهای خود را بدانید



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:داروی مسکن,سردرد,سرفه,سرفه کردن,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 خواص عسل

 

 

 عسل، دارای خواص شگفت‌انگیز بسیاری است و مصرف آن به تمام گروه‌های سنی توصیه شده است.

 در این‌ جا به ۱۰ مورد از این خواص می‌پردازیم:

۱- باعث تقویت جنین ضعیف در رحم مادر می‌شود.

۲- به سلامت و توان مادران باردار کمک می‌کند.

این ماده غذایی با افزایش قابلیت جذب مواد غذایی در بدن به سلامت جنین در حین بارداری کمک می‌کند.

۳- برای رشد و تقویت مغز کودکان مفید است.

از آن جا که مغز تا سن ۵ سالگی رشد روزانه دارد نیاز فراوانی به مواد مغذی و مفید دارد.

۴- به خاطر دارا بودن خاصیت ضدالتهابی، کمک خوبی برای درمان سوختگی‌ها به شمار می‌رود.

زنبور عسل۵- اشتهای کودکان را افزایش می‌دهد.

عناصر ویتامین B در عسل کامل بوده از این رو برای رشد سالم کودکان بسیار توصیه می‌شود.

۶- به سرعت در خون پخش می‌شود؛ وقتی با میزان مناسبی آب مخلوط شود. پس از ۷ دقیقه در جریان خون پخش می‌شود و با آزادسازی ملکول قند به عملکرد بهتر مغز که اصلی‌ترین مصرف کننده قند در بدن است، کمک می‌کند و مانع بروز خستگی می‌شود.

۷- از جمله ضروری‌ترین غذاها برای آن دسته از افراد مسنی است که عملکرد سیستم گوارشی‌شان دچار ضعف شده است چرا که عسل منبع خوبی از انرژی و مواد مغذی است که مستقیما جذب بدن می‌شود.

۸- اگر برای شستن دندان‌ها از آن استفاده شود باعث سفیدی دندان‌ها و سلامت لثه‌ها می‌شود.

۹- منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان است و نقش بزرگی در جلوگیری از سرطان و همچنین بیماریهای قلبی دارد.

۱۰- سطح کالری آن پایین است: در مقایسه با سایر مواد قندی ۴۰ درصد کمتر کالری دارد، هرچند انرژی آن بسیار بالاست، اما به وزن بدن، اضافه نمی‌کند.





تاريخ : دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:عسل,,
ارسال توسط سورنا

 

7 قانون طلائی تغذیه در دوران بارداری

7 قانون طلائی تغذیه در دوران بارداری



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:حامل,حامله,حاملگی,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

 

http://www.iranroshan.ir/u/uploads/1393059622.jpg



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:عرق,آپوکراین,اکرین,تغذیه,,
ارسال توسط سورنا

 

رموز خانه داری خوب !!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 شما چه میوه ای انتخاب می کنید؟

 

 فرض کنید ظرفی پر از انواع میوه های مختلف جلوی شماست میوه مورد علاقه تان را بردارید ولی دقت کنید! ممکن است با انتخاب این میوه اسرار و رموز شخصیت شما به سرعت فاش شود در حقیقت این تست روانشناسی به سادگی نشان می دهد که شخصیت افراد مختلف نسبت به انتخاب میوه مورد علاقه شان چگونه است.
 سیب : اگر سیب میوه مورد علاقه شماست فردی افراطی هستید که از روی انگیزه آنی و بدون فکر قبلی کاری را انجام می دهنید رک گو هستید و از مسافرت لذت می برید می توانید خیلی خوب رهبری یک گروه را به عهده بگیرید و کارها را پیش ببرید اشتیاق زیادی برای زندگی کردن دارید که این انگیزه شما از نظر اطرافیان بی همتاست
 پرتقال: فردی صبور و پر طاقت هستید که اراده تان بسیار قوی است دوست دارید کارها را به
آهستگی ولی بطور جدی انجام دهید خجالتی هستید و نزد اطرافیانتان قابل اعتمادید شریک زندگی خود را با دقت و تمام احساس قلبیتان انتخاب می نمایید و از هر گونه مشاجره و ناسازگاری اجتناب می کنید.
 هلو:  رفتار دوستانه ای دارید رک گو و پر حرف هستید که به جذابیت شما می افزاید رفتار ناشایست دیگران را خیلی سریع می بخشید و فراموش می کنید برای رفاقت ارزش زیادی قائلید و رگه هایی از استقلال طلبی و بلند پروازی در شخصیت شما دیده می شود که باعث شده شخصی زرنگ و فعال جلوه کنید کمال طلب احساساتی صادق و با وفا هستید. بر هر حال دوست ندارید همه امیال خود را در مقابل دیگران نشان دهید.
 گلابی: اگر تمام توجه تان را به کرای معطوف کنید می توانید آن را با موفقیت انجام دهید گاهی در انجام کارهایتان بی ثبات و متعییر هستید و مایلید که از نتایج سعی و تلاش خود خیلی سریع آگاه شوید از شرکت در بحث های خوب و مفید لذت می برید بی طاقت هستید و زود هیجان زده می شوید با توجه به اینکه به سرعت دوستی های خود را بر هم می زنید نگهداری رفقا برای شما چندان ساده به نظر نمی رسد
 گیلاس: اگر گیلاس میوه مورد علاقه شماست زندگی همیشه برایتان شیرین نیست و اغلب با فراز و نشیب های زندگی مواجه می شوید بجای داشتن در آمدی جزئی به شیوه ای برای دریافت مقداری زیادی پول فکر می کنید ذهن خلاقی دارید و به دنبال فعالیت های خلاقانه هستید یک شریک زندگی صادق و با وفا محسوب می شوید و لی ابراز احساسات برایتان کار ساده ای نسیت خانه شما در حکم پناهگاهتان است و از هیچ چیزی به اندازه اینکه در کنار فامیل های نزدیک و افراد مورد علاقه تان باشید لذت نمی برید
 موز: فردی با محبت ملایم خونگرم و دلسوز هستید اغلب اوقات از کمبود اعتماد به نفس رنج می برید و کمی احساس ترس در شما دیده می شود برخی مواقع مردم از اخلاق خوب شما سو استفاده می کند شریک زندگی خود را تحت هر شرایطی که از نظر روحی و جسمی داشته باشید می پرستید و ارتباطات شما با دیگران در وضعیت متعادلی قرار دارد.
 نارگیل: جدی متفکر و اندیشمند هستید اگر چه از روابط اجتماعی تان لذت می برید ولی در انتخاب شریک زندگی بسیار سخت گیر هستید در کارهایتان سر سختی و سماجت دارید ولی لزوما بی پروا نیستید زیرکی تیزهوشی و گوش به زنگ بودن از دیگر خصوصیات شخصیتی شماست باید مطمئن شوید که در هر زمینه ای و به ویژه از لحاظ شغلی در راس امور قرار دارید شریک زندگی شما باید فرد باهوشی باشد احساسات در زندگی برای شما مهم است ولی به طور حتم برایتان همه چیز نیست!
 انگور سیاه: به طور کلی فردی مودبی هستید به سرعت عصبانی می شوید ولی خیلی سریع به حال اولیه باز می گردید از زیبایی در هر نوع ان لذت می برید فرد محبوبی هستید شما سرشت خونگرم و سخاوتمند دارید. میل زیادی برای زندگی در شما موج می زند و از انجام هر کاری که می کنید لذت می برید شریک زندگی تان باید در هیجانات شما سهیم شود و از پیشنهاداتتان لذت ببرید.
 آناناس: به سرعت تصمیم می گیرید و در انجام کارهایتان سریع و چابک هستید تغییرات شغلی شما را نمی ترساند که این موضوع یکی از برتری های شخصیت شماست توانایی استثنایی در سازماندهی کارهایتان دارید و از حجم زیاد وظایف اطرافتان نمی هراسید تلاش دارید در روابط خود با دیگران متکی به نفس روزاست و درستکار باشید دوستان خود را خیلی زود انتخاب نمی کنید ولی اگر شخصی را برگزینید تا پایان عمر با شما خواهد بود به ندرت احساساتی می شوید و شریک زندگی تان اغلب تحت تاثیر یکرنگی شما قرار می گیرد ولی اجازه ندهید که به دلیل عدم توانایی شما در ابراز محبت ناامید شود.





تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:گلابی,گیلاس,آناناس,موز,نارگیل,انگور سیاه,سمج,سماجت,,
ارسال توسط سورنا

 



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 19 شهريور 1390برچسب:مغز,مغز انسان,کورتکس,,
ارسال توسط سورنا

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:شوره,شور,شوره سر,دیابت,شامپو,قارچ,,
ارسال توسط سورنا

 

مجله سلامت و پزشكی

 

سيگار كشيدن سر صبح، خطر ابتلا به سرطان را افزايش می‌دهد

 

 



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:سیگار,بوی بد پا,,
ارسال توسط سورنا

 



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:تاتو,خالکوبی,اکسید کرم,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

جویدن آدامس، بخش جلوى شبكه كورتكس مغزى را فعال تر می كند و موجب پردازش بهتر اطلاعات مغز و بهبود حافظه عملى و افزایش توان یادگیرى كوتاه مدت و بلند مدت در فرد می شود.
محققان معتقدند كه نه تنها عضلات دهانى، بلكه فعالیت عضله زبان نیز هنگام جویدن آدامس افزایش می یابد و به دفع مواد سمى گروهى از عضلات بدن كمك می كند.
نتایج بعضى دیگر از تحقیقات، نشانگر تأثیر مثبت جویدن آدامس در كاهش موارد ریفلاكس بوده است. همچنین جویدن آدامس در حین پیاده روى، از بازگشت اسید معده به مرى جلوگیرى می كند و به نظر برخى از محققان، استفاده از آدامس موجب كاهش احتمال خون ریزى لثه و تشكیل پلاک های دندانى می شود.
جویدن آدامسى كه حاوى گزیلیتول و یا سوربیتول ( انواعى از قندها كه داراى بنیان های الكلى شیمیایى با جذب كند هستند و از آنها براى ساخت مرباى دیابتی ها استفاده می شود) باشد، نه تنها به رشد باكترى ها كمك نمی كند و باعث افزایش پوسیدگى دندانها نمى شود، بلكه به كاهش پوسیدگى نیز كمک می كند.
اثر جویدن آدامس های گزیلیتول و فلوراید، حتى از محلول های كلرهگزیدین و آمین فلوراید هم بهتر است، البته استفاده از مسواك و خمیردندان در جلوگیرى از پوسیدگى دندان تاثیر بهترى دارد.
حتى در مطالعاتى كه روى سالمندان انجام شد معلوم شد كه جویدن آدامس در سالمندان ساكن خانه های سالمندان، موجب بهبود سلامت دهان و دندان آنها می شود.
برخى محققان بر این باورند كه گزیلیتول در جلوگیرى از اوتیت میانى (گوش درد) در افرادى كه به دفعات آدامس های حاوى این ماده را جویده باشند، موثر است.





تاريخ : دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:کورتکس,آدامس,سقز,گزیلیتول,سوربیتول,,
ارسال توسط سورنا



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 27 تير 1390برچسب:تغذیه,سبزی,دوغ,سدیم,انحصار,انحصاری,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

برای آنکه دچار فقر آهن نشوید این مواد مغذی را در برنامه غذایی خود بگنجانید:
1- موادغذایی غنی از ویتامین B12 :
ویتامین B12 به ویژه در موادغذایی حیوانی مانند گوشت قرمز، ماهی،‌ میوه‌های دریایی و درصد کمتر در تخم‌مرغ و پنیر وجود دارد. گیاهخواران مطلق معمولا دچار کم‌خونی می‌شوند چون از منابع ویتامین B12 استفاده نمی‌کنند. از جمله نشانه‌های کم‌خونی تنگی‌نفس، خستگی، افزایش ضربان قلب و... است اگر فکر می‌کنید به این علایم دچارید ممکن است پزشک برای شما مکمل B12 تجویز کند!

2- موادغذایی غنی از آهن:
آهن در تولید هموگلوبین یا پروتئینی که حامل اکسیژن است نقش دارد. در این میان وجود آهن هم که در گوشت قرمز و جگر وجود دارد برای بدن ضروری است البته باید در مصرف منابع آهن هم توجه کرد که برخی منابع مانند کلسترول خون را افزایش می‌دهند. کشمش هم منبع خوب آهن هم است اما آهن آن به سختی توسط بدن جذب می‌شود.

بنابراین توصیه می‌کنیم آن را همراه با منابع حیوانی آهن هم یا همراه با منابع غنی ویتامین C مصرف کنید تا بهتر جذب بدن شود. حبوبات هم غنی از آهن هستند. غذایی مانند عدس‌پلو که در آن هم عدس وجود دارد هم کشمش هم گوشت اگر به همراه آبلیمو مصرف شود برای کم‌خون‌ها غذایی بسیار مناسب است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید اینکه زنان زیر 50 سال روزانه به 18 میلی‌گرم، زنان بالای 51 سال و مردان بالغ به 8 میلی‌گرم آهن در روز نیاز دارند. 90 گرم گوشت گاو، 6/3 میلی‌گرم آهن دارد در حالی که یک واحد حبوبات کامل 10 میلی‌گرم آهن دارد. با این وجود آهن حیوانی راحت‌تر از آهن گیاهی جذب بدن می‌شود.

3- موادغذایی غنی از ویتامین C :
سبزیجاتی مانند بروکلی و فلفل و مرکبات منبع خوب ویتامین C هستند و به جذب بهتر آهن کمک می‌کنند. بررسی‌های متعددی نشان داده است وقتی ویتامین C همراه با مواد غذایی غنی از فیتات‌ها مانند اسفناج مصرف می‌شود میزان جذب آهن بالا می‌رود.

4- موادغذایی غنی از فلات فلات یا ویتامین B :
به تکثیر گلبول‌های قرمز کمک‌کرده و اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها را بهبود می‌بخشد. برخی افراد نمی‌توانند ویتامین B را از طریق موادغذایی جذب کنند و لازم است مکمل اسیدفولیک مصرف کنند. اما اگر جزو این دسته افراد نیستید یا به دلیل باردار بودن به میزان بالای غلات احتیاج ندارید می‌توانید با مصرف روزانه سبزیجات برگ سبز، آب‌پرتقال یا گردو نیاز روزانه خود را تامین کنید.


 





تاريخ : پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:کم خونی,گلبول,گلبول قرمز,,
ارسال توسط سورنا

بنام نامدارترین نامها

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

در بناهای بزرگ جهان مانند دیوار چین و اهرام سه گانه (ثلاثه) کتیبه هایی یافت شده که این عبارات در آن حکاکی شده بود :

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

اگر برده ای در هنگام کار آسیب دید او را گردن بزنید !

ولی در تخت جمشید ، در گل نوشته های (کتیبه ها) پیدا شده نوشته شده است اگر کارگری ( فرق کارگر با برده بسیار زیاد است ) در هنگام کار در این بنا آسیب دید حکومت موظف است تا پایان زندگی (عمر) وسایل گذران زندگی او را بدون هیچ منت و چشم داشتی پرداخت نماید!!!

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

پس بر بانی این بنا ، داریوش بزرگ درود باد!!!



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:کتیبه,داریوش بزرگ,گلنوشته,کارگر,آسیب,,
ارسال توسط سورنا

 

نكات تغذيه ‌ای در ترك سيگار

 

"DeleAria Group www.delearia.com"

 



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا

   خستگی زیاد، گیجی، کم شدن آب بدن که عطش مفرط از علائم آن است، گاهی قطع عمل تعریق در پوست بدن و بروز اختلال‌های روانی و پیدایش حال اغما و حتی سنگ کوب نیز حاصل گرمازدگی است.

بهترین داروی گرمازدگی



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

 

اگر شما هم هميشه در تلاش بوده‌ايد تا با كم خوردن و رژيم‌هاي غذايی سخت وزن خود را كاهش دهيد از اين نكته مهم نيز آگاه باشيد كه خوردن غذاهای سالم روشی ساده‌تر و موثر برای كاهش وزن است.



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1390برچسب:مدگورو,غذای سالم,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

با زمانبندی صحیح آب خوردن اثر آن را در بدن خود بالا ببرید.
 

4 زمانی که باید حتما آب بنوشید!!

دو لیوان آب -- پس از بیداری -- کمک می کند به فعال کردن ارگان های داخلی

یک لیوان آب -- 30 دقیقه پیش از غذا -- هضم راحت غذا

یک لیوان آب -- پیش از گرفتن حمام -- کمک می کند به کاهش فشار خون
یک لیوان آب -- پیش از خواب -- به منظور جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی




تاريخ : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:ارگان داخلی,هضم,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی